sâmbătă, 14 septembrie 2013

Timpule, blestematule!

Motto:
„Lumina se revarsă mai presus de om”
                                 (D. Fânăţeanu)

Timpul acoperă durerea,
timpul e omniprezent ca umbra ce ne însoţeşte în miezul verii;
Cuvintele ne-au rămas ca lecuire iar faptele ca mântuire!
Să-ţi trăieşti timpul tău frumos, e taina mare a lutului din noi!
Mă înveşmântă timpul, nu mă slăbeşte deloc
se-ntinde peste mine, se-nalţă iar eu cobor!
Se scurg atomicele clipe, căci timpul „tace şi face”
Timpul se iveşte din cer, tace pervers şi-n pământ
ne coboară...

Pe fruntea vremii
apar tot mai multe nume: Ion, Gheorghe, Vasile, Dumitru, Gelu,
Valeriu, Nuţu, Nicu, Cornel, Mihai, Marin.
Nume noi se-adaugă în catastiful vieţii
Şi doar câţiva înving de-a pururi timpul!

Timpule, fiecare clipă pe care ţi-o fur
Îmi zideşte un scut la firavul meu trup.
Chipul Tău e asemeni destinului nostru?
Tăcerile lui se răsfrâng asupra faptelor mele?
Timpule, tu ajungi să plăteşti vreodată?

Pe-al lumii corole, punctul secundei e totul!
Între hotarul „Sunt” şi „Am fost” eu sunt aici un biet călător.
Ce sacadat şi sigur tu mergi! N-ai obosit
de ritmul enervant de corect scurs?
În clepsidre n-aţi auzit de verbul „mărşăluiesc” sau „opresc”?

Timpule, răule,
Tu comprimi zilele, ceasurile, minutele şi secundele!
Mă simt tot mai pierdut şi inutil în mulţimea Terrei
căci până şi secundele de fericire le iei cu tine!
Ale mele!

 Timpule, infernule
risipeşti tinereţea-mi şi clipele de fericire le deşiri
iar sufletu-mi de copil le acoperi cu o umbră tot mai grea.

 Timpule, nebunule
au trecut anii şi mă simt
tot mai stingher în nesfârşitul acestei lumi...
Unul moare, altul naşte, altul moare, unul naşte...câtă nepăsare !
Timpule, răule, mă gândesc cum topeşti
vremile şi toate le faci să devină timpul trecut!
Tu, străluceşti mereu, neatins de nimeni şi nimic
Eşti devorator însetat de oameni şi destine!

Timpule, nu mă-mpinge în hăul fără de întoarcere încă!
Mai lasă-mă un timp, dă-mi-l cu împrumut!
Voi scrie Ode despre tine! Iubeşte-mă!
Suntem născuţi să ne iubim unul pe altul!
Destinul meu a fost, este şi rămâne în mâinile tale!
Timpule, dar pentru cât timp?


                                                GDL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu