sâmbătă, 14 septembrie 2013

Poetul

I

Cuget, sunt liber
deci sunt om
spune o plantă sufocată de buruieni!

II

Am început să nu iubesc,
amorf să fiu;
Am clacat precum de fiecare dată
(ochii şi mâna-s de vină)
Dar aş fi ştiut atunci de chin?
(sau că trăiesc deplin).

III

Oglinda-mi visează madone
copii mei calculatoare IBM
doar eu visez să dorm cu tine
clepsidră...

IV

Cu buzele însetate de adevăr
şi străpuns de privighetori
am căutat să m-adăp
din fântânile oamenilor;
dar am simţit amarul gust
al victoriilor neînsemnate.
De atunci am învăţat singurătatea
şi să m-adap
din propriile lacrimi...

V

Unui copac arămiu i-a spus frunza necăjită:
-         Esenţialul este invizibil întotdeauna!
-         Ce mă iei peste rădăcină? i-a replicat tăios.
-         Nu. Vreau să îţi mulţumesc pentru găzduire
căci mi-a sosit vremea. Aşa vrea teaca...


VI

După o noapte de insomnii şi coşmaruri
Am alergat să-mi astâmpăr setea cu rouă;
N-am reuşit decât să-mi ud picioarele,
să stric armonia naturii.
Aveam nevoie de altceva şi atunci mi-am udat genunchii!
Ce bucuroasă m-a îmbrăţişat tăcerea dimineţii!
De atunci ridic ochii des după El
Căci eu, doar la Dumnezeu sunt debitor...

VII

M-am săturat de căi şi caractere cu gropi.
De fapt m-am plictisit de cimitirul din mine!
Am ajuns la concluzia că fără să vreau
Am fraternizat cu însuşi diavolul.
Scapă-mă Doamne! E penultima mea dorinţă.
Tristă-i viaţa când duplicitar trăieşti
Căci azi vă iubesc şi mâine vă urăsc
Pe voi, cuvintelor, şi mă repet – nu-i bine.
Vreau un legământ între noi.
E ultima mea dorinţă...

VIII

Doar Dumnezeu ştie cine sunt eu
Urc rar şi sincer cu gândul la El,
Căci tot mai încovoiat sunt de păcate şi oameni;
Uneori mă gândesc să merg chiar şi la un logoped
Căci m-am trezit bolborosind „Salvaţi Mielul!”
Şi nu ştiu în ce limbă am pronunţat...

IX

Daţi-mi un clavecin să-mi pierd astfel durerea
c-a murit asemeni fluturelui toamna, o floare;
Nu ştiu nimic despre javra cu coasa
dar aflu că vine neaşteptat şi nedrept.
A murit EA şi toamna cu frunze covor nu-i la fel
căci a murit FRUNZA...

X

Privesc pe fereastră cum ninge de sus,
E alb peste tot, mi-amintesc de pruncul Isus;
N-am azi, n-am mâine, nimic n-am acum.
Ascult cum ninge, privesc
Iar fereastra de amurg s-a umplut...

XI

Deşi ne vedem zilnic, oglinda mă suportă
(mă spală de păcate, prietena oglindă)
N-a rezistat într-o zi şi mi-a spus:
- „Să nu mai vii, chip de lut
Banal, parşiv şi comun!”
Din ziua aceea îmi văd chipul
doar în lacuri...

Clepsidra îmi acoperă multe
(cu ajutorul nisipului său)
De aceea a şi scăpat nespartă.
Nu-mi spune,
Dar simt că tânjeşte după nisip fin,
Frământat de tălpi
şi picioare cu glezne subţiri,
nisip de Copacabana...

Oglinda şi clepsidra-s intacte
dar nimic nu-i la fel
căci sunt singur şi veştejesc
(sau poate argilesc)


                             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu